P.Ç. 1 |
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir. |
P.Ç. 2 |
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile gelişimsel bozuklukları ve öğrenme güçlüklerini bilir. |
P.Ç. 3 |
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. |
P.Ç. 4 |
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir. |
P.Ç. 5 |
Çocukların gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir ve takip eder. |
P.Ç. 6 |
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir. |
P.Ç. 7 |
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler sorunları ortaya koyar. |
P.Ç. 8 |
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. |
P.Ç. 9 |
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. |
P.Ç. 10 |
Alanı ile bağlantılı diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla iletişime girerek, bilgilerini paylaşır, sorunları tartışır ve öneriler sunar. |
P.Ç. 11 |
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir ve uygular. |
P.Ç. 12 |
Çocuk gelişimi ile ilgili temel tıp, fen, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin bilgilerini uygulamalarında etkin bir şekilde kullanır. |