HIZLI ERİŞİM
Program Akreditasyon Kontrol Listesi

MÜDEK

 

PROGRAM DEĞERLENDİRME ÇİZELGESİ

 

Kurum: [Değerlendirilen Programı Yürüten Kurumun Adı]

Program: [Değerlendirilen Programın Adı]

Değerlendirme Türü: [Değerlendirme Türü]

Ziyaret Tarihleri: [gg-gg Aaaaa yyyy]

Takım Başkanı: [Adı ve Soyadı]

Takım Eş Başkanı: [Adı ve Soyadı]

Program Değerlendiricisi: [Adı ve Soyadı]

Program Eş Değerlendiricisi: [Adı ve Soyadı]

 

 

 

 

 

 

İlgili satırda, Eksiklik için "E", Zayıflık için "Z", Kaygı için "K", Gözlem için "G", hiçbir yetersizlik ya da gözlem yoksa (Ö) kullanınız.

Bir Önceki

Değerlendirme

Ön Tahmin

0. Gün

1. Gün

Çıkış Bildirimi

 

 

 

 

 

 

1. ÖĞRENCİLER

 

1.1 Öğrenci kabulü, izleme ve değerlendirme yöntemleri var ve uygulanmakta

 

 

 

 

 

1.2 Yatay ve dikey geçişler, çift anadal, yan dal, ders sayma yöntemleri var ve uygulanmakta

 

 

 

 

 

1.3 Öğrenci değişimi yöntemleri var ve uygulanmakta

 

 

 

 

 

1.4 Danışmanlık ve izleme yöntemleri var ve uygulanmakta

 

 

 

 

 

1.5 Başarının ölçülmesi ve değerlendirmesi yöntemleri var ve uygulanmakta

 

 

 

 

 

1.6 Mezuniyet koşullarının kontrol yöntemleri var ve uygulanmakta

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. PROGRAM EĞİTİM AMAÇLARI (PEA)

 

2.1 PEA tanımlanmış

 

 

 

 

 

2.2(a) PEA MÜDEK tanımıyla uyumlu

 

 

 

 

 

2.2(b) PEA kurum fakülte ve bölüm özgörevleriyle uyumlu

 

 

 

 

 

2.2(c) PEA iç ve dış paydaşları sürece dahil ederek belirlenmiş

 

 

 

 

 

2.2(d) PEA kolay erişilecek şekilde yayımlanmış

 

 

 

 

 

2.2(e) PEA iç ve dış paydaşların gereksinimleri doğrultusunda güncellenmekte

 

 

 

 

 

2.3(a) PEA'lara ulaşıldığını belirlemek ve belgelemek için kullanılan bir süreç tanımlanmış ve işletilmekte

 

 

 

 

 

2.3.(b) (Tanımlanmış bir süreç varsa) Süreç işletilmekte ve amaçlara ulaşıldığı kanıtlanmakta

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. PROGRAM ÇIKTILARI VE DEĞERLENDİRME

 

3.1

Programın tanımlanmış olan çıktıları MÜDEK çıktılarının tümünü eksiksiz kapsıyor

 

 

 

 

 

Tanımlanmış çıktılar program eğitim amaçları ile tutarlı

 

 

 

 

 

3.2 Program çıktılarına ulaşıldığını dönemsel olarak belirlemek ve belgelemek için kullanılan bir ölçme ve değerlendirme süreci tanımlanmış ve işletilmeye başlanmış

 

 

 

 

 

3.3 Mezuniyet aşamasındaki öğrencilerin aşağıdaki MÜDEK çıktılarını ve varsa ek olarak tanımladıkları çıktıları sağladıkları kanıtlanmış

 

i.    Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi

 

 

 

 

 

ii.   Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi

 

 

 

 

 

iii.  Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi

 

 

 

 

 

iv.  Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi

 

 

 

 

 

v.   Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi

 

 

 

 

 

vi.  Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi

 

 

 

 

 

vii. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi

 

 

 

 

 

viii. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi

 

 

 

 

 

ix.  Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi

 

 

 

 

 

x.   Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatı uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi

 

 

 

 

 

xi.  Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık

 

 

 

 

 

Program tarafından tanımlanmış ek çıktılar

 

 

 

 

 

 

4. SÜREKLİ İYİLEŞTİRME

 

4.1 Kurulmuş ölçme ve değerlendirme sistemlerinden elde edilen sonuçların programın sürekli iyileştirilmesine yönelik olarak kullanıldığına ilişkin kanıtlar sunulmalıdır

 

 

 

 

 

4.2 Bu iyileştirme çalışmaları, başta Ölçüt 2 ve Ölçüt 3 ile ilgili alanlar olmak üzere, programın gelişmeye açık tüm alanları ile ilgili, sistematik bir biçimde toplanmış, somut verilere dayalı olmalıdır

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. EĞİTİM PLANI

 

5.1 Programın program eğitim amaçlarını ve program çıktılarını destekleyen bir eğitim planı (müfredatı) var ve bu eğitim planı bu ölçütte verilen ortak bileşenler ve Ölçüt 10’da verilen disipline özgü bileşenleri içeriyor

 

 

 

 

 

5.2 Eğitim planının uygulanmasında kullanılacak eğitim yöntemleri, istenen bilgi, beceri ve davranışların öğrencilere kazandırılmasını garanti etmekte

 

 

 

 

 

5.3 Eğitim planının öngörüldüğü biçimde uygulanmasını güvence altına alacak ve sürekli gelişimini sağlayacak bir yönetim sistemi bulunmakta

 

 

 

 

 

5.4.(a) Eğitim planı en az bir yıllık ya da en az 32 kredi ya da en az 60 AKTS kredisi tutarında matematik ve temel bilim eğitimi içermekte. (Temel bilim eğitimi ilgili disipline uygun ve deneysel çalışmalarla destekleniyor.)

 

 

 

 

 

5.4.(b) En az bir buçuk yıllık ya da en az 48 kredi ya da en az 90 AKTS kredisi tutarında temel mühendislik bilimleri ve ilgili disipline uygun mühendislik meslek eğitimi var

 

 

 

 

 

5.4.(c) Eğitim programının teknik içeriğini bütünleyen ve program amaçları doğrultusunda genel eğitim var

 

 

 

 

 

5.5 Öğrenciler, önceki derslerde edindikleri bilgi ve becerileri kullanacakları, mühendislik standartlarını ve gerçekçi kısıtları ve koşulları içerecek bir ana tasarım deneyimiyle, mühendislik uygulamasına hazır hale getirilmekte

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. ÖĞRETİM KADROSU

 

6.1.(a) Öğretim kadrosu öğretim üyesi-öğrenci ilişkisini, öğrenci danışmanlığını, üniversiteye hizmeti, mesleki gelişimi, sanayi, mesleki kuruluşlar ve işverenlerle ilişkiyi sürdürebilmeyi sağlamak için sayıca yeterli

 

 

 

 

 

6.1.(b) Öğretim kadrosu programın tüm alanlarını kapsamak için sayıca yeterli

 

 

 

 

 

6.2 Öğretim kadrosu yeterli niteliklere sahip

 

 

 

 

 

6.3 Atama ve yükseltme yöntemleri var ve uygulanmakta

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. ALTYAPI

 

7.1 Eğitim için kullanılan alanlar (derslikler, laboratuvarlar) ve teçhizat yeterli

 

 

 

 

 

7.2 Ders dışı etkinlik, sosyal ve kültürel, mesleki gelişim altyapıları yeterli

 

 

 

 

 

7.3 Modern mühendislik araçları ve bilişim teknolojisi altyapısı yeterli

 

 

 

 

 

7.4 Kütüphane olanakları eğitim amaçlarına ve program çıktılarına ulaşmak için yeterli düzeyde

 

 

 

 

 

7.5 Güvenlik önlemleri ile engelliler için altyapı düzenlemeleri var

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. KURUM DESTEĞİ VE PARASAL KAYNAKLAR

 

8.1 Kurumsal destek ve liderlik ile parasal kaynaklar ve dağıtımında izlenen strateji, programın kalitesini ve bunun sürdürülebilmesini sağlayacak düzeyde

 

 

 

 

 

8.2 Kaynaklar nitelikli bir öğretim kadrosunu çekme, tutma ve mesleki gelişimini sürdürme açısından yeterli

 

 

 

 

 

8.3 Kaynaklar, altyapı ve teçhizatı temin etmek, bakım yapmak ve işletmek için yeterli

 

 

 

 

 

8.4 Destek personeli ve kurumsal hizmetler sağlanmakta; teknik ve idari personel sayıca ve nitelik olarak yeterli

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9. ORGANİZASYON VE KARAR ALMA SÜREÇLERİ

 

Rektörlük, fakülte, bölüm ve diğer alt birimler düzeyindeki karar alma süreçleri program çıktılarının gerçekleştirilmesini ve eğitim amaçlarına ulaşılmasını destekleyecek şekilde düzenlenmiş

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10. PROGRAMA ÖZGÜ ÖLÇÜTLER

 

Programa özgü ölçütler sağlanıyor

 

 

 

 

 


66623
Öğrenci
392223
Mezun
3147
Akademik Personel
4272
İdari Personel
24
Fakülte
7
Enstitü
5
Yüksekokul
22
Meslek Yüksekokul
53
Araştırma Merkezi
187
Öğrenci Topluluğu