HIZLI ERİŞİM
SKS Ağız ve Diş Sağlığı Hizmetleri Dökümanları

1.Kurumsal Hizmetler

               a.Kurumsal Yapı

               a.1.Misyon, Vizyon, Temel Değerler

               a.2. Amaç, Hedef

               a.3. Amaç, Hedef Eylem Planı

               a.4. Organizasyon Şeması    

               a.5. Görev Tanımları

               a.6. Kurumsal İletişim Prosedürü

               a.5 Kurum Tanıtımı ve Toplumun Bilgilendirilmesi 

                        b.Kalite Yönetimi

               b.1. Komite Toplantılarının İşleyiş Prosedürü

               b.2. Kalite Yönetim Sistemi Yapısı

               b.3 Kurum Kalite Politikası 

               b.4 Bölüm Kalite Sorumluları

               b.5 Öz Değerlendirme Talimatı

               b.6 Kalite Yönetimi Etkinliğinin Sağlanması Komitesi.

               b.7 Hasta Güvenliği Komitesi

               b.8 Çalışan Sağlığı ve Güvenliği  Komitesi 

               b.9 Eğitim Komitesi

               b.10 Tesisi Güvenliği Komitesi

               b.11 Komite Toplantılarının Yönetimine İlişkin Düzenlemeler

               b.12 Uygunsuzluklara Yönelik Kalite İyileştirme Çalışmaları 

               b.13 komite çalışmalarında yer alcak kişilerin görev tanımları talimatı

               b.14 Çalışanların Tanıtım Kartı Kullanmasına Yönelik Talimat

               c.Döküman Yönetimi

               c.1. Döküman Hazırlama Prosedürü

                d.Risk Yönetimi

                d.1. Düşme Riskini Önleme Prosedürü

                d.2. İzolasyon Önlemleri Talimatı

                d.3  Risk Yönetimine İlişkin Görev ve Sorumlulukların Tanımlanması Talimatı

                d.4 Kurumda Gerçekleşebilecek Risklerin Yönetimine İlişkin Düzenlemeler 

                d.5 Kurum Risk ve Değerlendirme Eylem Planı

                d.6 Kurum Risk ve Değerlendirme Eylem Planı Doğrultusunda Belirlenen Çalışmalar 

                d.7 Kurum Risk ve Değerlendirmesi ve Güncellemeleri

                d.8 Risk Yönetimi kapsamında gerçekleştirilen düzeltici ve iyileştirici faliyetler 

                e. Kurumsal Verimlilik

                e.1İstenmeyen Olay Bildirim Sistemi

                e.2 Hizmet Sürecinde Herimliliğin  İzlenmesi  ve İyileştirilmesine Yönelik Talimatlar 

                e.3 Verimlilik Ölçümleri Planı

                e.4 Verimlilik Ölçümleri ve Alanlar ile Ölçüm Metodları Tanımlanmalı

                e.5 Belirlenen Her Konu ile Mevcut Durum Analizi Yapılmalıdır 

                 e.6 Verimliliğin Artmasına Yönelik Faaliyet Planı

                f.Acil Durum ve Afet Yönetim

                f.1. Acil Eylem Planı

                f.2  İstenmeyen Olay Bildirim Sistemi

                f.3 Afet acil durum yönetimi ile ilgili  görev yetki ve sorumluluklar 

                f.4afet ve acil durum yönetimine ilişkin risk değerlendirmesi yapılmalıdır 

                f.5 kuruma ait acil durum krokileri bulunmalıdır 

                f.6 kurumda görevli tüm çalışanlara afet ve acil durum planına yönelik düzenlemeler 

                f.7 tesisin acil durumlarada tahliyesine yönelik düzenleme 

                f.8 depreme yönelik düzenlemeler yapılmalıdır 

                f.9 mavi kod yönetimine yönelik düzenleme 

                f.10 sağlık çalışanlarına yönelik şiddet oalylarının yönetimine ilişkin düzenlemeler 

                f.11 kırmızı kod yönetimine yönelik düzenleme 

                f.12 kurumun yangınla ilgili yasal düzenlemelere uygun şekilde yapılandırılması talimatı 

                f.13 yangın söndürme sistemine yönelik düzenleme 

                 f.13 bina çatılarında yangına karşı alınması gereken ölemler talimatı

                g.Eğitim Yönetimi

                g.1. Personel Oryantasyon Eğitim Formu

                g.2. Eğitim-Seminer Katılım İmza Formu

                g.3. Eğitim Prosedürü

                g.4. Hasta Eğitim Takip Formu

                g.5. Eğitim Etkinliğini Değerlendirme formu

                g.6 Hasta ve Hasta Yakını Eğitim Prosedürü 

                h.Sosyal Sorumluluk

                h.1sosyal sorumluluk talimatı

                h.2. Sosyal Sorumluluk Programları

2.Hasta ve Çalışan Odaklı Hizmetleri

                a.Hasta Deneyimi

                a.1. Hasta Bilgilendirilmesi ve Rızasının Alınması

                a.2. Hasta Hakları ve Mahremiyeti Talimatı

                a.3. Hasta Güvenliği Komitesi ve Çalışma Talimatı

                a.4. Hastanın Güvenli Transferi

                a.5. Hasta Bilgilendirilmesi ve Rızasının Alınması Prosedürü 

                a.6. Anamnez Formu

                a.7. Konsültasyon İstek Formu

                a.8hastanın bakım sürecine katılımı sağlanmalıdır 

               a.9 hasta deneyimi anetleri uygulanmalıdır 

               a.10 hastanın bakım süresi ile ilgili tıbbi kayıtlara erişebilmesi talimatı 

               a.11 hasta ziyaretlerine ilişkin planlama 

               a.12 hasta rafakatçilerine ilişkin planlama 

                b.Hizmete Erişim

                b.1. hasta kayıt işlemlerinin etkin ve doğru şekilde yapılabilmesi için gerekli düzenlemeler 

                b.2. teşhis ve tedavi amaçlı randevu  verme süreçlerine ilişkin düzenlemeler 

                b.3. yaşlı ve engelli kişilerin sağlık hizmetlerine erişimini kolaylaştırmaya yönelik                                      düzenlemeler 

                c.Sağlıklı Çalışma Yaşamı

                c.1. Restoratif Diş Tedavisi ABD Çalışma Talimatı

                c.2. Protetik Diş Tedavisi ABD Çalışma Talimatı

                c.3. Ortodonti ABD Çalışma Talimatı

                c.4. Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi ABD Çalışma Talimatı

                c.5. Periodontoloji ABD Çalışma Talimatı 

                c.6. Klinikler Kişisel Koruyucu Ekipman Listesi

                c.7. insan kaynaklarının yönetimine yönelik düzenlemeler 

                c.7. insan kaynakları ihtiyaçları doğrultusunda personel temin planı 

                c.8 personel istihdamına yönelik süreçler tanımlanmalıdır 

                c.9.sağlık çalışanlarının performansını ölçmeye yönelik kriterler 

                c.10 çalışanların sağlığını ve güvenliğini tehtid eden risklere yönelik düzenlemeler

                c.11 çalışanların sağlık gözetiminin yapılmasına yönelik düzenleme 

                c.12. çalışanlar tarafaından kişisel koruyucu donanım kullanılmalıdır 

                c.13 çalışanın iş yaşamı ile ilgili bireysel ihtiyaçlarının karşılanmasına yönelik düzenlemeler

                c.14 çalışanların görüş, öneri,şikayetleri alınmalı ve değerlendirilmelidir 

                c.15 çalışan geri bildirim anketleri uygulanmalıdır

3.Sağlık Hizmetleri

               a.Hasta Bakımı

               a.1. Ayaktan Hasta Bakım Süreçleri Prosedürü 

               a.2.yatan hastaların bakım ihtiyaçları bütüncül bir yaklaşımla değerlendirilmelidir 

               a.3.bakım ihtiyaçları doğrultusunda yatan hastalara yönelik bakım planı düzenlenmelidir 

               a.4 .hasta grupları  tanımlanmalı bu gruplara özgü hizmet sunumları ve klinik bakım                                 uygulamalarına  yönelik süreçler düzenlenmeli

               a.5. konsürtasyon süreçlerinin etkin şekilde yürütülmesi sağlanmalıdır

               a.6. acil müdahale gerektiren hastalar için acil müdahale seti  bulunmalıdır 

               a.7. cerrahi uygulama yapılacak hastaların hazırlık sürecine yönelik düzenlemeler 

               a.8.klinikte cerrahi uygulamaların güvenliğini sağlamaya yönelik düzenlemeler 

               a.9.tanı ve tedavi amacıyla yapılacak tüm işlemlerde hasta kimliği doğrulanması talimatı 

              a.10 hasta düşmelerinin önlenmesine yönelik tedbirler 

              a.11 hastaların güvenli transferinin sağlanması talimatı

               b.İlaç Yönetimi

               b.1. Narkotik Defteri ve Psikotrop İlaç Teslim

               b.2. İlaç ve Tıbbi Sarf Malzeme İmha Tutanak Formu

               b.3. Sarf Depo Ambar İlaç Listesi 

               b.4. ilaçların muhafazasına yönelik düzenleme bulunmalıdır 

               b.5.ilaçların stok ve miat takibine yönelik düzenleme yapılmalıdır .

               b.6 ilaç istem süreçlerine ilişkin kurallar belirlemelidir 

               b.7.ilaçların güvenli, uygulanmasına yönelik düzenleme 

               c.Enfeksiyonların Önlenmesi ve Kontrolü  

              c.1. enfeksiyon kontrol komitesi 

              c.2. çalışanlar el hijyeni konusun da bilgilendirilmeli ve teşfik edilmelidir 

              c.3. çalışanların el hijyeni kurallarına uyumu değerlendirilmelidir 

              c.4. çalışanların çalışma ortamından kaynaklı enfeksiyonlardan korunmasına yönelik                                düzenlemeler 

               d.Temizlik, Dezenfeksiyon ve Sterilizasyon Hizmetleri

               d.1. Sterilizasyon Ünitesi Alet ve Malzeme Teslim Formu

               d.2. Sterilizasyon Hizmetleri Talimatı

               d.3. Kişisel Koruyucu Ekipman Listesi

               d.4. Çamaşırhane Teslim ve Kayıt Formu

               d.5. kurum temizliğine yönelik kurallar tanımlanmalıdır 

               d.6. yüksek düzey dezenfektanlarla  gerçekleştirilen  uygulamaların kontrolü ve güvenliği                         sağlanmalıdır.

              d.sterilizasyon işleminin etkinliği sağlanmalıdır 

               e.Radyasyon Güvenliği

                e.1Röntgen Cihazı Kullanma Talimatı (Panoramik, Prepikal)

                e.2 Ağız, Diş ve Çene Radyolojisi Röntgen Çalışma Talimatı

                e.3Radyoloji Dozimetri Takibi Formu

                e.4 Radyoloji Hizmetleri Kişisel Koruyucu Ekipman Kontrol Formu

                e.5 Radyoloji Kişisel Koruyucu Ekipman Listesi 

                e.6 Bitewing (ısırtma) Radyografisi Çekim Talimatı

                e.7 radyasyon  yayan cihazların bulunduğu alanlara yönelik düzenleme yapılmalıdır 

                e.8 radyolojik işlemlere ait çekim protokolleri

                e.9 hasta ve yakınlarının radyasyondan korunmasına yönelik tedbirler 

                e.10 çalışanların radyasyondan korunmasına yönelik tedbirler 

                e.11 denetimli alanlar dışında yapılan çekimlerde hasta ve yakının ,çalışanların                                        radyasyondan korunmasına yönelik tedbirler

                f.Diş Protez Laboratuvarı Hizmetleri

                f.1. Protez Laboratuvarı Kişisel Koruyucu Ekipman Listesi

                f.2 çalışanların toz ve kimyasal madde maruziyetinden korunmasına yönelik gerekli tedbirler                    alınmalıdır

               f.3. protez yapım süreci ile ilgili işlem öncesi süreçlerin kontrolü sağlanmalıdır 

               f.4.protez yapımına ilişkin süreçlerin kontrolü sağlanmalıdır 

               f.5 protez yapım sürecinde kullanılan cihazların kontrolü sağlanmalı,güvenli ve verimli                             kullanımına yönelik düzenleme yapılmalıdır.

               f.6protez teslimine ilişkin kurallar kullanılmalıdır

               g.Ameliyathane

                g.1.Ameliyat Sonrası Dikkat Edilmesi Gereken Genel Hususlar

                g.2. Ameliyat Odası İlk Temizlik Kontrol Çizelgesi

                g.3. Ameliyat Odası Hazırlık Kontrol Formu

                g.4 cerrahi uygulamaların güvenliği sağlanmalıdır 

                g.5 anestezi uygulamalarının güvenliği sağlanmalıdır 

                g.6 tanı amaçlı alınan dokuların güvenliğine yönelik düzenlemeler 

                h.Evde Sağlık Hizmetleri       

4.Destek Hizmetleri

                a.Tesis Yönetimi

                a.1. Tesis Güvenliği Komitesi Çalışma Talimatı

                a.2. Bina Turu Formu

                a.3. Taşıt Görev Emri Formu

                a.4. Taşınır İstek Formu

                a.5. Su Deposu Bakım Ve Boşaltma Talimatı

                 a.6.acil çıkışların etkin ve işlevsel  nitelikte olması talimatı 

                 a.7 kurumda enerji kaynaklarının kesintisi durumunda kullanılabilecek alternatif kaynakların                     kapasitesi ve kullanma koşulları elirlenmelidir

                b.Otelcilik Hizmetleri

                b.1. Otelcilik Hizmetleri Talimatı

                b.2.hasta hasta yakını ve çalışanların can ve mal güvenliği sağlanmalıdır 

                b.3 gıdaların hazırlanma süreçlerine yönelik düzenleme yapılmalıdır.

                c.Bilgi Yönetim Sistemi

                c.1. Sunucu Odası Isı ve Nem Takip Formu 

                c.2. Bilgi Güvenliği Talimatı

                c.3. Dış Ortamdan İç Ortama Yapılan Erişimler İçin Takip Formu

                c.4. HBYS Erişim ve Yetkilendirme Talep Formu

                c.5. HBYS Üzerinden Veri Kurtarma Test Formu

                c.6.sistem odalarının güvenliği sağlanmalıdır 

                c.7 sunucunun güvenliğini sağlamaya yönelik tedbirler  

                c.8 dış ortamdan iç ortama erişimlerde güvenlik tedbirleri alınmalıdır 

                d.Malzeme ve Cihaz Yönetimi

                d.1.Mavi Kod Çantası Malzeme Kontrol Formu

                d.2. Malzeme ve CihazYönetimi Talimatı

                d.3. Diş Ünit Cihazı Çalıştırma ve Bakım Onarım Talimatı

                d.4. Oksijen Tüpü Kullanma Talimatı

                d.5 tehlikeli maddelerin yönetimine yönelik düzenleme yapılmalıdır 

                d.6 tıbbi cihazların güvenli kullanımına yönelik kontrol ve bakım,kontrol ve kalibrasyonu                             yapılmalıdır 

                d.7 hasta başı test cihazlarının kullanım süreci ve kalite kontrol çalışmalarına yönelik                                düzenlemeler 

                e.Tıbbi Kayıt ve Arşiv Hizmetleri

                e.1hasta dosyaları sabit bir dosya numarası ile standart bir dosya içeriğine sahip olmalıdır 

                f.Atık Yönetimi

                f.1. Atık Deposu Temizlik Talimatı

                f.2. Tıbbi Atık Yönetim Planı

                f.3 atıkların kaynagından ayrıştırılmasına yönelik talimat 

                g.Dış Kaynaklı Yönetimi

                g.1. Dış Kaynak Kullanımı Prosedürü

5.Gösterge Yönetimi

               a.Göstergelerin İzlenmesi

               a.1göstergeler aracılığı ile ölçme ,değerlendirme ve iyileştirme faaliyetleri gerçekleştirilmelidir  

               a.2 kurumda izlenecek her gösterge için süreçler tanımlanmalıdır 

               b.Kalite Göstergeleri

                b.1.Eksiksiz Hasta Dosyası Oranı

                b.2Eksiksiz Doldurulan Beyaz Kod Olay Formu Oranı 

                b.3. Düşen Hasta Oranı  

                b.4. Mavi Kod Olay Bildirim Formu

                b.5. Beyaz Kod Çalışma Talimatı

                b.6. Mavi Kod Çalışma Talimatı

                b.7. El Hijyeni Gözlem Formu

                b.8. Isı ve Nem Takip Formu

                b.9. Delici ve Kesici Yaralanmalardan Korunma ve İzleme Talimatı

                b.10. Düşme Olayları Bildirim Formu

                b.11. Aylık Temizlik Kontrol Formu


Dosya

KY.FR.02-DÜZELTİCİ İYİLEŞTİRİCİ FAALİYET FORMU

KU.PL.08.-KURUMSAL AMAÇ VE HEDEFLERİN GERÇEKLEŞTİRİLMESİNE YÖNELİK EYLEM PLANI (1)

KU.YD.04.-SELÇUK ÜNİVERSİTESİ DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ ORGANİZASYON ŞEMASI

EY.FR.61-PERSONEL ORYANTASYON EĞİTİM FORMU

EY.FR.20-EĞİTİM- SEMİNER KATILIM İMZA FORMU

EY.FR.61-PERSONEL ORYANTASYON EĞİTİM FORMU_638578614835079358 (2)

EY.FR.61-PERSONEL ORYANTASYON EĞİTİM FORMU_638578614835079358 (2)

EY.PR.10-EĞİTİM PROSEDÜRÜ

97-KU.FR-97-MALZEME-TESLIM-TUTANAGI

65-EY.FR.65-HASTA EĞİTİM TAKİP FORMU

HB.PR.21.-HASTA VE HASTA YAKINI EĞİTİM PROSEDÜRÜ

SO.TL.113.-SOSYAL SORUMLULUK TALİMATI

KY.TL.107.-EĞİTİM KOMİTESİ ÇALIŞMA TALİMATI

DY.PR.01-DÖKÜMAN HAZIRLAMA PROSEDÜRÜ

TY.TL.01-OKSİJEN TÜPÜ KULLANMA TALİMATI

AY.TL.07-ATIK DEPOSU TEMİZLİK TALİMATI

AY.PL.01-Tıbbi Atık Yönetim Planı

DK.PR.24.-DIŞ KAYNAK KULLANIMI PROSEDÜRÜ (Kurtarılan)

KY.TL.106.-HASTA GÜVENLİĞİ KOMİTESİ ÇALIŞMA TALİMATI

KY.LS.04-KLİNİK BÖLÜM KALİTE SORUMLULARI

KY.TL.104.-ÇALIŞAN SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KOMİTESİ ÇALIŞMA TALİMATI

KY.TL.104.-ÇALIŞAN SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KOMİTESİ ÇALIŞMA TALİMATI

OH.TL.118.-OTELCİLİK HİZMETLERİ TALİMATI

BY.FR.152.-HBYS ÜZERİNDEN VERİ KURTARMA TEST FORMU

AD.FR.124.-MAVİ KOD ÇANTASI MALZEME KONTROL FORMU

MC.TL.56.-DİŞ ÜNİT CİHAZI ÇALIŞTIRMA VE BAKIM ONARIM TALİMATI (1)

EY.FR.63-EĞİTİM ETKİNLİĞİNİ DEĞERLENDİRME FORMU (1)

HD.PR.11-HASTA BİLGİLENDİRMESİ VE RIZASININ ALINMASI PROSEDÜRÜ

HB.FR.93.-KONSÜLTASYON İSTEK FORMU

KY.TL.106.-HASTA GÜVENLİĞİ KOMİTESİ ÇALIŞMA TALİMATI

HD.TL.50.-RESTORATİF DİŞ TEDAVİSİ ANABİLİM DALI ÇALIŞMA TALİMATI

HD.TL.48.-PROTETİK DİŞ TEDAVİSİ ANABİLİM DALI ÇALIŞMA TALİMATI

HD.TL.44.-ORTODONTİ ANABİLİM DALI KLİNİK ÇALIŞMA TALİMATI

HD.TL.45.-AĞIZ DİŞ VE ÇENE CERRAHİSİ ANABİLİM DALI KLİNİK ÇALIŞMA TALİMATI

SÇ. LS. 18- KLİNİKLER KİŞİSEL KORUYUCU EKİPMAN LİSTESİ (11)_638048137911652937 (1)

HB.PR.18.-AYAKTAN HASTA BAKIM SÜREÇLERİ PROSEDÜRÜ

AH.FR.172 NARKOTİK DEFTERİ VE PSİKOTROP İLAÇ TESLİM

İY.FR.130.-İLAÇ VE TIBBİ SARF MALZEME İMHA TUTANAK FORMU

SH.FR.16-MERKEZİ STERİLİZASYON ÜNİTESİ ALET VE MALZEME TESLİM FORMU

SH.TL.125.-STERİLİZASYON HİZMETLERİ TALİMATI

OH.FR.101.-ÇAMAŞIRHANE TESLİM VE KAYIT FORMU

RG.TL.26.-RÖNTGEN CİHAZI KULLANMA TALİMATI( PANAROMİK-PERİAPİKAL)

HD.TL.43.-AĞIZ DİŞ VE ÇENE RADYOLOJİSİ RÖNTGEN ÇALIŞMA TALİMATI

RG.TL.28-BİTEWİNG (ISIRTMA) RADYOGRAFİSİ ÇEKİM TALİMATI

SÇ. LS. 21-PROTEZ LABORATUVARI KİŞİSEL KORUYUCU EKİPMAN LİSTESİ

AH.TL.152.AMELİYAT SONRASI DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN GENEL HUSUSLAR

AH.LS.51 AMELİYAT ODASI İLK TEMİZLİK KONTROL ÇİZELGESİ (1)

AH.LS.51 AMELİYAT ODASI İLK TEMİZLİK KONTROL ÇİZELGESİ (1)

AH.FR.177 AMELİYAT ODASI HAZIRLIK KONTROL FORMU

KY.TL.108.-TESİS GÜVENLİĞİ KOMİTESİ ÇALIŞMA TALİMATI

KU.FR.90.-TAŞIT GÖREV EMRİ FORMU

MC.FR.95.-TAŞINIR İSTEK FORMU

TY.TL.89.-SU DEPOSU BAKIM VE BOŞALTMA TALİMATI

AR.PL.28 ARŞİV YERLEŞİM PLANI

Bİ.PR.32 BİLGİ İŞLEM PROSEDÜRÜ

DP.PL.27 DEPO YERLEŞİM PLANI

KY.PR.33 KALİTE YÖNETİM PROSEDÜRÜ

HB.PR.19.-DÜŞME RİSKİ DEĞERLENDİRME PROSEDÜRÜ

İO.PR.15.-DÜŞME RİSKİNİ ÖNLEME PROSEDÜRÜ (1)

EN.TL.09 -İZOLASYON ÖNLEMLERİ TALİMATI

KU.TL.100.-MİSYON,VİZYON VE TEMEL DEĞERLER UYGULAMA TALİMATI

KU.TL.101.-FAKÜLTE AMAÇ HEDEF UYGULAMA TALİMATI

ORGANİZASYON ŞEMASI

KU.PR.02-KURUMSAL İLETİŞİM PROSEDÜRÜ

KY.PR.06-KALİTE YÖNETİM BİRİMİ KOMİTE TOPLANTILARININ İŞLEYİŞ PROSEDÜRÜ

DY.PR.01-DÖKÜMAN HAZIRLAMA PROSEDÜRÜ

İO.PR.15.-DÜŞME RİSKİNİ ÖNLEME PROSEDÜRÜ (1)

EN.TL.09 -İZOLASYON ÖNLEMLERİ TALİMATI

İO.PR.14.İSTENMEYEN OLAY BİLDİRİM PROSEDÜRÜ

EY.FR.61-..................PERSONEL ORYANTASYON EĞİTİM FORMU

EY.FR.20-EĞİTİM- SEMİNER KATILIM İMZA FORMU

EY.PR.10-EĞİTİM PROSEDÜRÜ

EY.FR.65-HASTA EĞİTİM TAKİP FORMU

68688
Öğrenci
390398
Mezun
3154
Akademik Personel
4354
İdari Personel
24
Fakülte
7
Enstitü
5
Yüksekokul
22
Meslek Yüksekokul
53
Araştırma Merkezi
187
Öğrenci Topluluğu